pondělí 9. února 2015

konečně

se snad zotavuju..Dnes je první den,kdy nejsem v pyžamu..dopoledne jsem lenošila.Ale odpol.už jsem to nicnedělání nemohla vydržet,tak jsem se dala do činnosti,na kterou jsem se už dlouho chystala.
Máme spoustu knih,já jsem prostě knihomol.Musím číst,aspoň hodinku denně.Knihovna v pracovně je narvaná k prasknutí..Další knížky mám i v ložnici a děcka ve svých pokojích..Co už máme přečtené i několikrát,tak opatrně zabalíme a vložíme do krabic,poté odnesem  na půdu do staré skříně.Nikdy knížky nevyhazuju,mám ráda jejich vůni-buď voní novotou nebo antikvariátem.Obracím je v ruce a přemýšlím,kdo je napsal a kolika rukama musely projít..Takové napsání knížky a následné vydání musí dát hodně práce.
V knihovně mám hodně staré české i světové literatury,některé jsou i přes 100 let staré.zděděné po mých babičkách nebo objevené v antikvariátu.Taky mám hodně knížek o přírodě,o pěstování kytiček všeho druhu,o ručních pracích-převážně o vyšívání.A nejvíc o cestování..
Mám svoje oblíbené knížky..Ty od Ivy Huttnerové s krásnými obrázky(její Domácí štěstí v televizi mi hodně chybí!!),taky knížku  veršů od mého bývalého profesora českého jazyka Jaroslava Mazáče,tu mám i s věnováním(a její tvůrce se na mě dívá už z nebíčka..),pak ručně psanou kuchařku mojí babičky..a taky teď nově knížku Máma od Věrušky-taky s věnováním.tu jsem přečetla za jeden večer a musím říct,že je nádherná!!povedla se!!
Pro mě je zážitek ukořistit v antikvariátu knížku starou třeba 100 let a víc..tak mám nádherné kousky-např.Němcovou,Jiráska,Třebízského,Hálka..a spoustu dalších..Knížky,které voní dávnou minulostí..
No,a dnes jsem se dala do velkého úklidu knihovny..každou svoji knížku jsem vzala do ruk..A vím přesně,kde jsem k ní přišla,ve kterém obchodě..nebo po které babičce ji mám..Teď Vám dovolím aspoň malinko nakouknout..
knížka s věnováním od milovaného profesora českého jazyka..
ručně psaná knížka receptů od mojí milované babičky

ze staré tištěné kuchařky..
Jedna z knih J.Vrchlického
jedna z dalších krás..
tady tu knížku miluju!!kupovala jsem si ji,když jsem byla skoro bez peněz.ale prostě tenkrát jsem ji moc chtěla..pamatuju si,že jsem tenkrát týden šetřila na jídle,abych si ji mohla koupit..
Pro dnešek už končím...jinak bych tu byla asi až do rána..jdu číst.co jiného..Ale napřed si dám křížovku a kafíčko.Tak všem krásný zbytek pondělí!!

1 komentář:

  1. Ahoj Zdeni, děkuji ti za návštěvu u mne. Látku na vyšívání, už mám doma, řekla bych, desítku let a tak tahám jen ze šuplíku. Staré knihy, také miluji, ale musím říci, že na čtení mi času moc nezbývá. A tak spíše jen oprašuji.
    Iva

    OdpovědětVymazat