pondělí 6. července 2015

Dovolená na Slovensku-část pátá

Čtvrtek ráno-snídaně,balení věcí a odjezd.Dnes máme v plánu Chopok a Demenovské jeskyně.
Jelo se nám dobře.krásnou přírodou..Cestou jedno zastavení-druhé posádce nejdou intercomy...Zastavili jsme u krásné koliby.Jdu sem na Wc,zatímco ostatní opravují  mikrofony.V kolibě mám dovoleno fotit,dostala jsem i navštívenku a na ochutnání pravý ovčí sýr-a to ZDARMA,prosím!!
A potom už fičíme dál...Projeli jsme kolem jeskyní(tady půjdem až při zpáteční cestě).Naše zastávka-Chopok-teda parkoviště pod ním.Tak,jak se bojím vody,tak se bojím i výšek.A když jsem to viděla,tak moc dobře mi nebylo.No,ale jela jsem-nic jiného mi nezbývalo.Nakonec to byl silný zážitek.Nejdřív první lanovky-lavečkové
Všude okolo hotely a hotýlky.Prostě turistická oblast..
Následovala krátká vysoká jízda vláčkem,potom další lanovka-tentokrát v uzavřených kabinkách

Tady Pavel zjistil,že zapomněl asi klíče dole v zapalování(v motorce).A bylo po náladě.
Dojeli jsme konečně na CHOPOK.Krásný výhled!!
A potom ještě další lanovkou na druhou stranu  Chopku
A stejnou cestou zpět.Dole nás čekalo milé překvapení-klíče byly v zapalování!!Tak to mě opravdu dojalo-tady se nekrade!!

Jeli jsme k jeskyním.Ve stánku jsme si dali oběd,potom vyšli pořádný kopec ke vstupu Demenovské ledové jeskyně.A opravdu byla LEDOVÁ!!S kosterními pozůstatky medvědů,se starými nápisy,se spoustou krásných zákoutí..a spoustou schodů.Funěla jsem jak ježek...
A potom odjezd-autokemp Turiec-poslední noc.Chatička:
Po ubytování a pořádné sprše másledovala večeře -zase v dřevěné kolibě.
A tím končí naše letošní dovolená na Slovensku..Byla krásná.Až na několik  malých zádrhelů.A nebýt jednoho telefonátu,který mi od úterý pokazil náladu,tak vše bylo o.k.
Potkali jsme spoustu  zajímavých lidiček,já jsem konečně poznala Pájovu rodinu..A už se těším,jak v srpnu oni přijedou sem na Moravu.A příroda?tak to jsem úplně byla v úžasu.NIKDE naházené pytle plné odpadků podél cest.Všude čisto.A cesty taky-za celou dobu jen 1 oprava cesty,jinak silnice bez děr,bez hrbů,bez uzavírek.Naši lidi by se na Slovensko měli jet učit,jak se chovat k přírodě!A všude plno oveček a krav...i koní...nádhera..
A můj největší zážitek z dovolené?
(tak teď nevím,jestli to tu mám vůbec napsat...)
Stála u silnice.škaredá,skoro nahá.staršího věku..fujtajbl.Prostě ta,co prodává svoje tělo..hnusná..Nikdy jsem to v reálu neviděla,až tady.
Tak to jsou moje zážitky ze slovenského putování.

1 komentář:

  1. Zdenka, to som sa aj ja milo prekvapila - kľúče v zapaľovaní sa našli! Vieš, o Slovákoch kolujú reči, že sú zlodeji, špinavci a zdierači a ty tu píšeš úplný opak :-)
    Potešilo ma to!

    OdpovědětVymazat