pátek 7. října 2016

Sedávaly na lavičce

...nebo na židlích,probíraly všecko a všecky..pásly na trávníku slepice jedné z nich.Babičky z naší ulice.Jedna z nich mi hlídala moje děti.A není dne,kdy bych si na ni nevzpomněla. Ve středu,kdy jsme jeli do Olomouce pro koupelnový nábytek,jsem jen řekla-v úterý jedu za babama do Holešova(tím myslím kámošky z Fleru-semtam si dáme scuk) a stavím se za paní Zemánkovou v domově,bude ráda..a Adélka mi jen řekla-se už nestavíš,ráno umřela..A brečela jsem celý večer.Byla 3 týdny v domově..Paní,které jsem nosila noviny,která na mě mávala ráno co ráno v okně,než ji odvezli do špitálu,kde byla hodně dlouho a následně skončila v domově. Zítra má pohřeb,a já už vím,že na něm nebudu,protože kašlu,kýchám...všecky bych tím rušila..tak jí doma aspoň zapálím svíčku..Tak si říkám,že se snad tam nahoře setkala s ostatními,se kterými sedávala na lavičce.Jak byla ráda,když jsme si dovezli Toma a následně Adélku..I když měla dost svých vnuků a pravnuků,nikdy na naše děcka nezapomněla-na Velikonoce ani na Mikuláše..A mi říkala "Zdendo". Tak odešla další osůbka z naší ulice,její dům bude brzo k prodeji..(zatím se každý prázdný barák prodal novým majitelům-je dobře,že to tu nechátrá).Už to tu nikdy nebude,jak dřív.Babičky v zástěrách,v károvaných papučích,se šátkem na hlavě,s čagánkem...Nikomu neublížily a patřily tu..Budou tu chybět.Všecky..Mám na ně krásné vzpomínky..

1 komentář: