pondělí 2. listopadu 2015

Hrad Veveří

Jedna z našich národních památek,kde jsem zatím nebyla,a které jsem tudíž zařadila do možných objektů našich výletů.A to jsem ani nemyslela,že se tu letos podívám.Stalo se...Pavel jen tak prohodil minulý týden,že jezdí někdy okolo Brněnské přehrady s náklaďákem a že vidí na kopečku hrad Veveří.A byl to on,kdo řekl,že bychom se tam někdy mohli podívat... V sobotu mi nebylo dobře(viz minulý příspěvek),spala jsem celé odpoledne.Večer,kdy už jsem byla z Kojetína doma,jsem si četla Venkov a styl a v rádiu byla řeč o Veveří..tak jsem si podrobnosti našla na internetu..s tím,že pokud mi bude líp,tak možná vyrazíme. Ráno jsem vstala brzo,uvařila oběd,upekla koláče..Volal Pavel,jestli dojedu. Po Toulavé kameře mě mladí vezli k němu.Stavili jsme se u švagra pro bečky na kvas(máme už svoje plné a ještě pořád nejsme u konce-sbíráme hrušky)a domluvili jsme se,že když je tak krásné počasí,že vyrazíme.. O půj jedné jsme už valili směr Veveří.Ani jsem nevěděla,že je to tak velký hrad.A musím přiznat,že se mi hodně líbil(ostatně jako všecky ostatní naše památky).Bylo krásně...POdzimní příroda okolo cesty hrála všemi barvami.Projeli jsme kolem celé přehrady..A najednou byl hrad před námi-krásný ,na kopečku.. Samozřejmě,že jsem si koupila pohledy a turistickou známku-jak jinak..Na zvoneček jsem jaksi zapomněla.. Měli jsme velice pěkný výklad-paN PRŮVODCE BYL ASI STUDENT,BYL TO MLADÝ KLUK.zÁMEK je dost poničený,jeho oprava bude stát ještě hodně peněz a práce..Ve 20.století tu byly byty,učiliště,taky knihovna vysoké školy.A došlo tu k nepromyšleným úpravám-zničené staré malby na zdech,postavené nesmyslné příčky,nalité vrstvy betonu tam,kde by to nikdo nečekal,odvezený původní nábytek...Snad se to jednou podaří a hrad bude zcela opravený.Bohužel,uvnitř se nesmělo fotit.Ale zážitků mám opět habakuk..Zase jeden můj splněný sen..

1 komentář:

  1. Zdeni, ďakujem ti za ďalší krásny hrad!
    Urobila si krásnu výzdobu na cintorín, také prírodné mám veľmi rada!
    Užívaj si ešte stále krásne dni!
    Pááá

    OdpovědětVymazat