pondělí 29. srpna 2016

Zámek Letovice-28.8.2016

Byl nádherný víkend.V sobotu jsem byla celý den v práci..To mi vůbec nevadí,jsem tu ráda..Ještě večer jsem odjela k Pavlovi.Domlouvali jsme se na neděli,prý-vymysli,kam pojedem..V ned.ráno jsem sedla na pc a vypsala si některé památky,kde jsme spolu ještě nebyli.Dojeli jsme k domu Pepíka a Iris a na otázku,kam teda jedem-nevíme,rozhodnem se cestou..Tak jsme vyjeli.Nakonec úplně jinde-Pavel jezdí náklaďákem přes Letovice-prý-je tam krásný zámek. Jeli jsme krásnou přírodou..Lesy(plné houbařů),semtam dokola skály..Už z dálky,když jsme se blížili k Letovicím,jsme viděli na kopečku krásný zámek. Zvenku je fakt nádherný!!Je v soukromém vlastnictví pana Vavříka,který ho koupil v r.2004 a pomalu ho opravuje.V areálu je zookoutek,dračí sluj,hladomorna,vinný sklep,kaple,restaurace a pan Vavřík,který je vášnivý sběratel starožitností,tu má i 2 obchody s tímto zbožím.A peníze z prodeje dává do oprav zámku.Pořádá každý měsíc i burzu starožitností a auto-moto věcí.Bude tu tuto neděli 4.9.2016.Je tu i možné mít svatební obřad a je tu i apartmán pro svatební noc. Zaplatili jsme vstupné.Paní nám řekla,že nás uvede mladá slečna,která nám řekne něco o zámku,ale prohlídku budeme mít sami bez průvodce. Stavba je to veliká a krásná,ale bude tu ještě hooodně práce.V přízemí je zatím jen pár starých věcí denní potřeby našich předků.tady opravy teprve proběhnou.V 1.patře už jsou zařízené pokoje,je tu expozice fotek z Peru,vystaveny jsou tu staré šicí stroje..A ve 2.patře-tady už je to opravdu krása!!Jako za časů,kdy tu bydlela šlechta..Pojďte malinko nakouknout..... Je tu toho hodně k vidění.Po prohlídce jsme sešli dolů po schodech ve věži,konec prohlídky byl dole v restauraci. Ze zámku je krásný výhled do okolí.Na městečko,na lesy,na říčku.. Z Letovic jsme jeli směrem na Svitavy a dál na Mohelnici.Tady jsme si udělali na MOHelničáku přestávku-v restauraci,kde jsme měli mňam obědo-večeři..A pak do KOjetína a já posléze domů..Ach jo,zas ten víkend tak utekl!!a je tu pondělí a s ním zase spousta povinností..Ale už teď se těším na sobotu,kdy se mi snad splní jedno moje velké přání.. Přeju všem krásný týden!!Z.

1 komentář:

  1. Zdenka, tak to je zas nádhera! Kyby kaťdý majetný človek investoval svoje bohatstvo do takýchto vecí, vyzeralo by to o pár rokov celkom dobre s našimi pamiatkami. Páči sa mi, že to robí pre ľudí, aby si mohli pripomenúť minulosť. Na tom blšáku v nedeľu by som chcela byť, isto by som niečo našla :-)
    Pááá

    OdpovědětVymazat