pondělí 2. září 2019

Kostel Neratov

Náš nedělní výlet na motorkách. Bylo krásné počasí,sluníčko svítilo.Jeli jsme krásnou přírodou.Náš cíl-kostel v Neratově u Bartošovic v Orlických horách.Už jsem o něm několikrát četla a viděla jsem ho už i víckrát v televizi. Neratov byl známý jako poutní místo už od 17.století.V roce 1945 byl zničen pancéřovou pěstí Rudé armády.Zůstaly jen obvodové zdi.Dvakrát měl být zbourán,ale nakonec zvítězil zdravý selský lidský rozum a kostel byl zachráněn.Kostel má krásnou prosklenou střechu. Vedle kostela je místní fara s květinovou předzahrádkou a taky dům,kde se můžete ubytovat třeba na dovolenou.Je tu studánka s léčivou vodou,u ní hrníčky na pití....Je tu speciální škola pro lidičky s mentálním postižením,taky je tu pro ně vybudované chráněné bydlení.Součástí vesničky jsou i chráněné dílničky,obchůdek,ve kterém se jejich výrobky prodávají,zahradnictví s prodejem výpěstků,malebná hospůdka s venkovním posezením a zurčícím potůčkem.A to všecko zaštituje SDRUŽENÍ NERATOV.A musím říct,že se jim to daří na jedničku s hvězdičkou.Vůbec se mi odtud nechtělo odjíždět. V kostele je momentálně nainstalována výstava papírových holubiček ,které vyrobily děti z celého světa-mají symbolizovat celosvětový mír.Kéž by se to byla pravda....A teď už se se mnou pojďte podívat:

1 komentář:

  1. Viděla jsem spoustu fotek tohoto místa, četla o tom, ale na živo jsem tam ještě nebyla a nemáme to zase až tak daleko. Tak snad se mi podaří podívat se tam.
    Hezký den, Zdeni!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat