středa 29. července 2020

Na čem ujíždím-moje životní TOP

Když dnes ke mně přišla kamarádka se zmrzlinou v ruce a s otázkou-Taky ujíždíš na zmrzlině?,tak jsem jen zakroutila hlavou ,že já určo ne..Následovala otázka-a na čem teda ujíždíš?No,dobrá otázka...Tak jsem začala přemýšlet,co je pro mě TOP v životě.Maruška/kamarádka/ mi řekla-zkus poskládat 25 svých NEJ.tak se teda pokusím: 1.nejvyšší můj TOP je ,aby moje děti byly zdravé a šŤastné.Přes to prostě nejede vlak-nad tím už žádný vyšší level není. 2.přítel-tady se moc rozepisovat nebudu...ale miluju ho a on snad mě..a vím,že o něj nechci nikdy přijít.. 3.Leňulka-dcera Lucky-miminečko,které mi dodalo sílu,když jsem řešila hodně problémů a nevěděla,jak dál...Budu tady pořád pro ni....Chci vidět,jak roste,chci ji chránit,pokud ji budu mít na hlídání,chci ji předávat svoje zkušenosti,pokud o ně bude stát,chci s ní jezdit na výlety...I když jsem babča NEVLASTNÍ.. 4.zvířata-u mě to prostě jinak nejde...!a běda tomu,kdo by nějakému zvířecímu stvoření chtěl ublížit!v tom momentě se dokážu proměnit ve lva a to stvoření uchránit i za cenu,že bych měla já mít újmu na zdraví.. 5.DOMOV-na něm jsem závislá-hodně-postavili ho pro mě prarodiče a já jsem jim za to hodně vděčná. 6.Rodiče a sestra-dotud dobře,dokud je mám!!! 7.Naše vesnička...Je krásná,velká tak akorát,schoulená pod kopečkem a udržovaná partou lidiček pod vedením naší starostky Jiřinky. 8.cestování--v naší zemičce+ na Slovensku,které taky miluju 9.focení-fotím pořád a všude,možná někomu tím lezu i na nervy 10.jídlo-miluju zeleninu/nejvíc rajčata/ a ovoce /nejvíc jahody,třešně a meruňky/,jinak v jídle nejsem vybíravá,sním všecko.jediné,co nedám,je mléko-i když mléčných výrobků sežeru/ne,že sním,ale opravdu SEŽERU/ hooodně..Rozhodně neulítávám na zmrzlině nebo třeba na hamburgrech...Ze sladkého mám hodně ráda tiramisu a bábovku od Adélky-nikdo jiný tak dobrou nedělá!A miluju kávu,když jsem někde venku,dám si vídeňskou,jinak doma turka. 11.vaření-vařím rááááda!! 12.sběratelství-zvonečků už je u nás víc jak 1300 ks,pohledů mám asi 3000,turistických známek necelých 400 ks.k tomu nějaké porcelánové panenky a andílci.. 13.kytičky-moje domácí džungle...+zahrádka-na kterou momentálně ale nemám tolik času,kolik bych chtěla. 14.psaní-ať už tady na blogu nebo ve svém cestovním deníku,taky ráda luštím křížovky-trénuju mozkové závity 15.bleší trhy-není nic lepšího,než si koupit pěknou věc za zlomek ceny,než za jakou je v obchodě-nakupuju tak i dárky. 16.ruční práce-vyšívání,háčkování,ubrouskování atd....Maruška říká,že mám NENECHAVÉ PRACKY. 17.hudba-kromě jazzu a rocku a nějakého techna snesu všechno včetně dechovky.MIluju country a folk.Momentálně ujíždím už delší dobu na FORUM-Růže,Jarek Filgas-Šeptání do ticha,posedních asi 14 dní Asonance-Námořník...ale třeba miluju i Haničku Zagorovou,Marušku Rottrovou a Dalibora Jandu. 18.četba-čtu pořád,pokud mám čas.Většinou ne knihy,ale časáky-Chalupář,Venkov a styl,Krásný rok,Náš útulný byt,Rozmarýnu...taky časáky o cestování.Podle nich hledám cíle svých cest... 19.barvy-miluju modrou....hodně-jak v oblečení,doplňcích,tak i ve vybavení domu. 20..tradice-k těm mám úctu!Jarmarky,,hody...staré kostely,zvoničky a kaple,skanzeny,taky vesnická muzea.Ukázky starých řemesel,ale i hodové slavnosti,Hanácké právo...vyšívané kroje,modrotisk...drátenictví,tkaní...je toho hodně... 21.kamarádky-těch opravdových mám jen pár,ale vždycky je ráda vidím! 22.keramika,dřevo,proutí,kameny.... 23.příroda.tady není co dodat..kdo mě zná,ví.. 24.houbaření-jak začne sezona,vyrážím a domů nosím zásoby na celý rok,hodně i rozdám.neznám nic lepšího než vůni čerstvých hříbků. 25.Iva Huttnerová-tu miluju.Měla jsem tu čest se s ní potkat osobně.Sleduju všecky pořady,ve kterých účinkuje,chodím na její výstavy,pokud jsou blízko nás.Každý rok si kupuju její nástěnný kalendář/včera jsem si koupila už na r.2021/.Její obrázky jsou pro mě balzámem na duši.Mám všecky její knížky.A taky hodně časáků,kde se o ní píše..Paní Iva je "Můj člověk" 26.vůně-samozřejmě vůně kytiček-levandule,růže,karafiáty,na jaře venku fialky a konvalinky.Ale hodně vůně svíček a olejíčků v aromalampě..No,a koupel ve vaně jedině s pěnou-momentálně mám broskvovou..A krásně voní třeba jahodová,konvalinková apod.. 27.jízda na motorce-neřídím,ale ráda se svezu. 28.staré věci-u nás doma je to jak ve skanzenu,říká Maruška-mám tu opravdu hodně starých krásných věcí vyrobených šikovnýma rukama lidiček,co tu už dávnou nejsou..třeba kolovrat,truhly,skříňky,kamenné nádobí,máselnice,i postel,na které spím,má přes 100 let. 29.Hřbitov-ačkoliv někomu se to nezdá.Nechodím tam každý den.Ale pokaždé,když tam jdu,tak beru 10 svíček.Zapálím všem sousedům a u našeho hrobu rozjímám s velkou pokorou ,vzpomínkou a poděkováním babičce a dědovi..Za to,že tu byli pro mě.A vždycky jim řeknu,jak moc mi chybí...už tolik let. 30.Moje místa,která miluju-kromě našeho "DOMA" miluju OPAVU,MAlou MOrávku-vlatně celé Jeseníky..Taky Skřípov u KOnice,Kroměříž,Lipník nad Bečvou,Přerov,Kojetín i Stříbrnice..Ale jedno místo je opravdu TOP-stačí zajít "za barák" a jsem tam,kde je mi tak dobře...kde ze mě spadnou starosti,kde se Lence vybrečím na rameni...ANO,moje Oseva-místo,kde jsem x let byla na brigádě..Přála bych všem takový rodinný kolektiv několika málo super lidiček...To už se dnes jen tak nevidí..TAm-kdykoliv tam přijdu,byť jen na chvilku,tak jsem tu vítaná..a pokaždé se mi odtud nechce..Jim patří moje veliké Děkuji a jim posílám velké srdíčko... Tak-těch mých TOP je nakonec 30...A jak to máte Vy?Taky na něčem ujíždíte?Pochlubte se!

1 komentář:

  1. Teda, Zdeni. Koukám, že máme hodně společného. Ne všechno bych vypíchla stejně, jako ty. Ale hodně bodu bych se shodla. Až na ty zvířata. To teda nemusím. Ani tolik svých nej.. bych asi nedala dohromady. Držím ti palce, ať si to vše užiješ.
    V.

    OdpovědětVymazat