pondělí 18. srpna 2014

Kojetínské hody 17.8.2014

Moji milí,dnes se s Vámi musím podělit o můj včerejší kulturní zážitek.Opět jsem byla v KOjetíně na hodech,těšila jsem se na ně celý rok...Kojetín je městečko,kde se kulturně opravdu žije..takže hody jsou tu opravdu krásné-aspoň já si to myslím.u nás na vesnici je každý rok na hody jen taneční zábava,fotbal,nějaký mini program pro děti a hlavně stánky na občerstvení,kde se vždycky  posilní jedni a ti sami a dopadá to fiaskem...proto se hodů u nás už x let vůbec nezúčastňuju...
V Kojetíně jsem neviděla(a to ani vloni),že by tu nějaký opilec vyváděl..Město nazdobené,uklizené,celý průběh v pohodě sledovali městští strážníci a technické služby opravdu stačily uklízet-to jsem se divila,jak byli rychlí!!
Na programu jsme byli od 9 hod ráno skoro do večera(a kdyby mě nechytla moje zase hrozná migréna,tak jseme tu určitě byli déle).Dopeledne nejříve prošeel krojovaný průvod,nejdřívě pěší a pak Hanáci na koních..od malých dětí po dospěláky...nádhera.jízda krále..předávání hodového práva za asistence pana starosty..
Dopelední program pokračoval kulturním vystoupením jednotlivých krojovaných souborů(tady ale nemám nafoceno-nebyl nabitý foťák,naštěstí mi ho tu v jednom obchůdku-za což jim děkuji-ho nechali nabít).

Před obědem jsme se šli podívat do informačního střediska,jsou tu momentálně 2 krásné výstavy-Život lidí na Hané a Výstava děl skupiny Signál 64-keramika,šperky,umělecké fotografie,obrazy ajiné krásné věci  šikovných lidiček tady z okolí..
Miluju  takové výstavy..cítím z nich takový krásný klid a pohodu..obdivuju všecky naše předky,co uměli udělat spousty krásných věciček-ať už na běžné používání nebo třeba i někdy na parádu..většinou tvořili na koleně,bez nějakých složitých nástrojů..kloubouk dolů před nimi..ctím lidové tradice...

Ale  fandím i všem,kteří svůj mozek a hlavně svoje zlaté ručičky umí používat k tvoření krásných věciček i v dnešní době...
No ,řekněte-není to nádhera?že se někdo v dnešní uspěchané době  věnuje tak krásnému tvoření?

Během dne tu probíhalo hodně kulturních akcí..tady je ukázka-krásný autíčko-projely staré vozy(ostatní fota se mi rozmazaly,autíčka jely totiž dost rychle)

takové krásné červené....


odpoledne tu mimo jiné proběhla soutěž v pojídání pukačů(sladkých knedlíků).soutěžilo 5 žen a 5 chlapů,ženský měly sníst co nejrychleji 5 ks a chlapi 10 ks...no,a moje potencionální švagrová byla druhá!!ona je pro každou srandu...
Tak ta paní v růžovém tričku,to je naše Věruška....Ženská,která skoro v 60ti letech je pro každou srandu,která zvládá hlídat naráz i 5 vnuků...Mám ji ráda.ostatně-celou Pájovu rodinu-a je jich opravdu jak Hujerů...


další program už se musel obejít beze mě...moje tělo mě zase      zradilo-moje migréna...chtěla jsem ještě navštívit  židovský hřbitov a pořídit tu několik snímků..a poslechnout si koncert No name.tak třeba příště...
a ještě něco-samozřejmě mám nový zvoneček do sbírky(jeho koupí jsem přispěla na Dům Svatého JOsefa-zařízení pro nemocné lidičky).no,a asi 15 ks pohledů do mé další sbírky..

Přeju všem krásný předposlední týden letních prázdnin(panečku,to letos nějak rychle uteklo!!)

Vaše Zdena

P.S.zítra se chystám s kámoškou na hřiby(mám odpolední směnu),tak mi držte pěsti,ať  neprší  ..

Žádné komentáře:

Okomentovat