sobota 30. května 2015

Studium-zamyšlení...

Tak jsem si myslela,že dnes ani nic psát nebudu.Za chvilku odjíždím na víkend-trošku pracovat,taky relaxovat-s knížkou,vyšíváním,třeba i na rybách u řeky..Uvidíme.Ale hlavně budu se svým miláčkem.Jsou to krásné chvilky,kdy se po pracovním týdnu sejdem a proberem  spolu,co je potřeba..
ale o tom jsem psát nechtěla.Nevím,asi něčemu nerozumím,možná na to nemám správné buňky...Svoji 9-letku(ZDŠ)jsem končila v r.1981 a vlastně od mala jsem věděla,že chci jít na zemědělskou školu.Prostě svůj život jinde než na vesnici(město by mě asi zabilo...),mezi kytičkami a zvířaty všeho druhu jsem si nedokázala vůbec představit.A jak jsem byla šťastná,když mě přijali!!Nebyla to procházka růžovým sadem,to v žádném případě..I maturita byla dost těžká.Ale vystudovala jsem to,co jsem chtěla.Psal se rok 1985.A přerovské zemědělce jsem do smrti vděčná za to,co ze mě je!!
A ze všech stran teď slyším-toho nepustili k závěrečným zkouškám,má absenci..Další končí učiliště před zkouškami,protože by se vykašlal dělat nějaké zkoušky..Holka z 9.třídy ZŠ řekne-s..u na školu,jdu dělat k pásu do Meopty..A dnes ráno,když jsem nosila noviny,tak jedna paní mi řekla-naše holka šla na zemědělku,aby měla maturitu.jinak by ji neměla.Můj mozek to nebere..Já nevím.Zootechničku jsem dlouho nedělala,ale přesto jsem ráda,že tu školu mám.Momentálně mám jen roznos novin,od srpna zase k tomu oseva,ale snad se mi konečně zadaří a půjdu brzo na HPP do práce,zatím to je v jednání..A kdyby to vyšlo,tak budu šťastná jak blecha-všecky 3 místa v naší dědině..
A jak já jsem šťastná,že moje děti se učí tím,co si samy vybraly!!U Toma to bylo celý život-zemědělka(po mě!!)i když nechtěl maturitu,tak dodělává  učební obor "opravář zemědělských strojů",snad už během 14 dní udělá závěrečné zkoušky ..místo už má u nás v družstvu..A Adélka-chtěla jít na cukrářku,s těma jejíma nemocnýma nohama to byl boj,ale dostala se na učiliště,kde jsou děti s vadami jak ona.Tak snad to zvládne-nohy se jí lepší,teď v červnu jde na další zákrok do FN Olomouc..A učiliště ji baví..Nikdy bych jim nenařizovala,kam půjdou..Člověk má dělat to,co ho baví..
Musela jsem to tu napsat..Šrotuje mi to v hlavě od rána..Mladí lidi bez zkoušek,které měli "za pár".kvůli svojí blbosti nebo lenosti...A celý život budou mít jen základní vzdělání a budou se muset pořád něčím protloukat.Stačilo zatnout zuby a říct si-zvládnu to..budu mít výuční list.Nehledě na to,že jejich rodiče to stálo nemalé peníze a nervy...Ach jo,to mi fakt moje hlava nebere..A je mi těch nedoučených mladých líto..

2 komentáře:

  1. Zdenka, ja učím celý život na strednej škole a súhlasím s tebou - deťom (mládeži) sa nechce chodiť do školy, vymeškávajú a rodičia ich pritom zastávajú, podporujú ich a nechcú zato ani poriadnu dochádzku do školy, nerozumiem.
    za mojich čias sme hovorili v škole, že stredná cesta je najlepšia, nevyčnievať z radu, teda učiť sa na 2-3. Teraz chcú len preliesť, stačí im 4, nevadí, keď aj v opraváku.
    Takže nie si v tom sama, nerozumiem ani ja :-)))
    Držím prsty synovi a dcére!!!

    OdpovědětVymazat
  2. No ty teda toho stíhaš!!!
    Si šikulka!
    Pa

    OdpovědětVymazat