neděle 20. srpna 2017

Jak se dříve pralo a další domácí práce

V sobotu večer,když jsme byli na večeři(opět my 4),jsme se domluvili,že pojedem v neděli na motorkách ven.Bohužel,do rána popršelo,navíc Pavel zjistil,že se pokazilo ohřívání na vířivce a on by nikam nejel,pokud by to přece nevyřešil..Z moto výletu sešlo. Nevadí,náhradní řešení trávení dnešního odpoledne se naskytlo hned...Už dlouho jsem se chtěla podívat do vesnického muzea v Prosenicích,je to dědina tady v našem okrese.V muzeu pořádají různé akce,už jsem o něm mockrát slyšela..Je v bývalém gruntu naproti zdejšího kostela..Dneska tu probíhá akce o praní v dřívějších dobách a taky tu ukazovali různé ruční práce,přes šití,háčkování,vyšívání,zašívání ponožek..Na dvoře seděli hosté na dřevěných lavicích,hrála tu lidová muzika...Začalo trochu pršet,tak jsme se schovali dovnitř-je tu trvalá expozice ze života zdejších lidí/viz další můj příspěvek/.A musím říct,že ti současní jsou velice vstřícní-dověděla jsem se o Prosenicích strašně moc.Přišla i řeč na mého bývalého pana profesora Zapletálka,který mě učil před lety na zemědělce z veterinářství.Bohužel,už je v nebíčku. Dostala jsem prospekty,koupila jsem si pohledy do sbírky,Zuzce vizitku.Dala jsem si voňavé kafé,Pavel malinovou limču.....

Žádné komentáře:

Okomentovat